Wij hebben als doel om activiteiten te laten slagen!

Naast de vereniging is er ook een beheerstichting. Deze stichting heeft als doel om de vereniging behulpzaam te zijn bij het verwezenlijken van de activiteiten. De beheerstichting, Stichting Scouting Salwega, behartigt de financiële en materiële belangen van de groepsvereniging voor de lange termijn. Ze beheert en exploiteert de accommodaties, het buitenterrein en alles wat daarmee samenhangt. Zij legt verantwoording af aan de groepsraad van de vereniging.

Het bestuur van de stichting is samengesteld uit tenminste 5 en maximaal 9 bestuursleden. De bestuursleden kiezen uit hun midden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester. De algemene bestuursleden zijn meestal vertegenwoordigers van de vereniging. Daarnaast kan het stichtingsbestuur nog adviseurs benoemen. Deze zijn geen lid van het bestuur. Het stichtingsbestuur bestaat in meerderheid uit leden van de groepsraad. Dit om te waarborgen dat de stichting in de eerste plaats de belangen van de vereniging behartigt.

Momenteel heeft het stichtingsbestuur de volgende leden:
Frank Driesen
Hendrik Klutz
Bart Kroon
Erwin Paans
Luka Vroegh
Aaron Tigchelaar

Hieronder volgt een korte beschrijving van de functies binnen het stichtings­bestuur

Voorzitter

Is verantwoordelijk voor de algemene aansturing van het stichtingsbestuur. Vertegenwoordigt de stichting naar de Groepsvereniging, Regio Drie Rivieren Utrecht, de gemeente Utrecht en overige externe partijen. Hij/zij leidt de bestuursvergaderingen en zorgt ervoor dat besluiten worden genomen. De voorzitter coördineert de werkzaamheden binnen het bestuur en ziet toe op de totstandkoming van meerjarenbeleid, jaarplan en taakverdeling binnen het stichtingsbestuur. Voorts motiveert, stimuleert en adviseert hij/zij de overige leden van het stichtingsbestuur. 

i

Secretaris

De secretaris is verantwoordelijk voor de verslaglegging van actiepunten in de bestuursvergaderingen en voor de vergaderplanning. Verzorgt de inkomende en uitgaande correspondentie en is verantwoordelijk voor het analoge en digitale archief. Voorts coördineert/verzorgt hij/zij de interne en externe informatie (ledenblad, website, persberichten). Samen met de voorzitter vertegenwoordigt hij/zij de stichting naar de Groepsvereniging, Regio Drie Rivieren Utrecht, de gemeente Utrecht en overige externe partijen. 

Penningmeester

De penningmeester stelt de (meerjaren)begroting en resultatenrekening op, bewaakt deze en stelt het financieel jaarverslag en balans op. Hij/zij is verantwoordelijk voor de financiële administratie en het bijbehorende archief, beheert bankrekeningen en contanten (betalen, incasseren) en controleert deelbegrotingen (beheer, exploitatie en verhuur). Hij/zij verwerft in samenwerking met anderen additionele middelen, subsidies en fondsen en voert een goed verzekeringsbeheer. 

Algemeen bestuurslid / Gebouwcoördinator

De gebouwcoördinator coördineert het beheer, onderhoud en verhuur van de accommodaties en buitenterreinen binnen en buiten de stichting en beheert de verhuurkalender. Hij / zij wordt ondersteunt door de beheerder. 

Adviseur / Beheerder

De Gebouwcoördinator wordt ondersteunt door de beheerder(s). De beheerder(s) ontvangt huurders en leidt hen rond. Tijdens en na de verhuur controleert hij/zij of huurders zich aan de afspraken houden en is aanspreekbaar voor vragen etc.
De beheerder(s) is/zijn adviseur en geen lid van het stichtingsbestuur.